onsdag 7 mars 2012

Fruset blod

Av Richelle Mead. Andra delen i Vampire Academy-serien. Fortfarande händer "det spännande" utanför skolan och jag hade fortfarande gärna läst mer om själva skolan. Spänningen mellan Rose och Dimitri blir större och mer spännande helt enkelt :-) Givetvis ska sådana saker inte vara för enkla och jag antar att det kommer att blir fler fnurror på deras gemensamma tråd. Jag gillar dessutom det här med att det finns två sorters vampyrer, det skiljer böckerna från de flesta andra i samma genre.

Jag tror att det här kan vara en bra serie för de som precis ska börja att läsa på engelska. Eftersom svenskan är lättläst och enkel (och bättre än jag trodde) så tror jag att engelskan är ungefär på samma nivå, innehållet är ju dessutom något som jag tror att många tonåringar (kanske främst tjejer) kan vara intresserade av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar