tisdag 13 mars 2012

Ja till Liv

Liv Strömqvists ABC. Det här måste vara världens mest genomtänkta ABC-bok. Inte för att jag någonsin hade någon när jag började skolan men jag tror ändå att jag kan påstå det. Jag läste den i ett svep i lite väl halsbrytande hastighet, helt ärligt så kommer jag inte ihåg allt som var bra. Men jag kommer ihåg att den var riktigt, riktigt bra med massor av mitt-i-prick-poänger. Bara det här med att hitta på något till varje bokstav är ju en prestation tycker jag.

Det här känns faktiskt som något jag skulle kunna börja samla på, Liv Strömqvist seriealbum alltså. Över huvud taget tror jag att jag måste börja läsa mer serier, som bibliotekarien sa; Det känns som att det bara är serie- och deckarförfattare som ägnar sig åt samhällskritik idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar