söndag 4 mars 2012

Medinas juvel

Av Sherry Jones. Den här köpte jag på cdon:s bokrea och jag måste säga att den är bra. Tydligen var det livat värre när den gavs ut eller kanske inte skulle ges ut, det finns till och med en hemsida om boken. Jag har helt missat diskussionerna om boken men givetvis kan jag förstå att det faktiskt har varit eller är diskussion om den.

Jag tyckte att den var bra men jag läste den som "bara" en roman. Läser man den som en faktabok om Muhammeds liv så blir man nog besviken alternativt upprörd.  Ibland tycker jag att den radar upp lite väl mycket händelser på varandra, det hade nog blivit bättre om man tagit bort några saker och skrivit mer om andra. Det är sällan jag läser böcker som utspelar sig i arabländerna och det är något jag borde göra mer av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar