torsdag 8 mars 2012

Prins Charles känsla

Av Liv Strömquist. Den här fanns framme på ett bord som bibblan gjort i ordning inför kvinnodagen. Eftersom jag läst massor om den så plockade jag med den hem. Ett bra val visade det sig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den. Så här står det på förlagets sida. Liv Strömquist följer upp sina tidigare succéalbum. Hennes fjärde bok, Prins Charles känsla, är en komisk och historisk granskning av parrelationen som form – en regelrätt spark rätt upp i tvåsamheten. Och det kan jag nog hålla med om, en rolig spark dessutom.

Hon har väldigt många bra poänger och det är ett tänkvärt seriealbum. I och med formen är det lätt att ta till sig tycker jag. Även om hon refererar till en del forskning så blir det ju inte en tråkig rapport utan en serie som jag får känslan av har föregåtts av en del studier och funderande. Jag tror att jag ska ta och läsa lite noggrannare om vad andra har tyckt. Det här är en serie som man nog kan diskutera i det oändliga om.

1 kommentar:

  1. Jag har läst den:
    http://schitzo-cookie.blogspot.com/2012/02/prins-charles-kansla-av-liv-stromquist.html

    var inte helt såld men gillade den ^^

    SvaraRadera