tisdag 10 april 2012

Böcker på j

Bilden blev lite konstig men det får gå ändå. J visade sig vara en rätt bra bokstav i min hylla.

Först ut är klassikerns Jane Eyre av Charlotte Bronte som jag inte har läst. Jag vet att jag har köpt den för att det är en sådan där bok som man "ska" ha läst och sedan har den stått i hyllan. Jag vill gärna läsa den så det är bara att göra det....

Nästa är en riktig favorit, Jerusalem av Selma Lagerlöf. Om du har sett TV-serien så låt dig inte avskräckas av den, boken är mycket bättre. Jag har inte läst jättemycket av Selma och var lite rädd för att Jerusalem skulle vara tungrodd men det är den inte.

Jordens smartaste ord av Fredrik Lindström är det länge sedan jag läste men jag kommer ihåg att jag tyckte att den var bra och rolig. Häromdagen tänkte jag faktiskt att jag kanske skulle läsa den en gång till, kanske finns det något kul att använda på en svensklektion?

Sist ut är Jakaranda av Tamara Mc Kinley. Kärlek på den australiensiska landsbygden, som alla hennes böcker (eller i alla fall de som jag har läst). Det här är en av de bättre tycker jag, ett trevligt tidsfördriv helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Jag har tänkt att jag ska läsa Jerusalem av Selma Lagerlöf flera gånger, men det blir liksom aldrig av. Tänker mig att den ska vara rätt tung men det låter ju som att så inte är fallet, så jag kanske borde ta tag i Jerusalem ändå ;)

    SvaraRadera
  2. Jag trodde också att den var tung och långrandig men det är den inte så jag tycker absolut att du ska ge den en chans :-)

    SvaraRadera