söndag 8 april 2012

Min far hade en dröm

Av Barack Obama. Det tog ett tag men nu är den läst. Lite skeptisk var jag innan, memoarer/biografier är inget jag brukar läsa (tror att jag läst en, White Line Fever av/om Lemmy Kilmister).

Det här var en intressant bok, inte vad jag väntat mig av en amerikansk president. Föregångaren hade väl inte ens ett pass när han blev vald. Jag hade ingen aning om att Obama faktiskt bott utomlands som barn och förmodligen där fått lite perspektiv på saker och ting. Ännu mer perspektiv verkar han ha fått efter besök i Kenya där han träffat sin familj. Jag läser nästan aldrig böcker som utspelar sig i Afrika så delen om Kenya var väldigt intressant att läsa.

Som jag fattar det så är det han själv som skrivit boken och jag måste säga att han är rätt bra på det. Texten flyter bra, ibland blir det lite väl målande för min smak men det är ändå bra.  Han har skrivit fler böcker och jag blir lite nyfiken på att läsa dem. Den här slutar efter att han träffat sin fru och jag vill gärna läsa om hur det gick till när han blev presidentkandidat och senare president.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar