tisdag 22 maj 2012

Scribble

Genom Schitzo-Cookie's bokblogg blev jag tipsad om en rolig blogg/projekt, the scribbleproject (det finns en bok också, bland annat hos cdon). Schitzo-Cookie själv har deltagit och visar upp sitt alster på sin blogg. Jag blev lite inspirerad och funderade tillsammans med en kollega fram ovanstående scribble eller vad man nu ska kalla det. Nu är det jag som har fyllt i just den här men de olika ifyllnadsgrejerna har jag och kollegan funderat ihop. Tanken är att göra det med våra elever. Vi funderar på om man kanske kan använda det för muntliga uppgifter/presentationer och vi kommer nog att tota ihop någon motsvarande men på engelska.

Det borde fungera i båda ämnena (sv/sva och en) och eleverna kan välja hur mycket de vill skriva. Den som inte tycker om att rita kan ju skriva mer och tvärt om, poängen är att göra något muntligt tänkte vi. Eventuellt provar vi med nya elever och i klasser som sätts ihop i sjuan, då kan de presentera sig för varandra och göra en muntlig uppgift samtidigt.

Själv är jag ingen tecknare som synes men det var ändå rätt roligt att fylla i den. Tänkte att en mall kan vara bra att visa för eleverna. Någon annan som har något roligt tips att dela med sig av?

2 kommentarer:

  1. ÅH va kul att ni gjorde en egen =) jag hade älskat ett sånt projekt i skolan!

    Ja visst är Game of thrones underbart bra!

    SvaraRadera
  2. Ska prova den med elever nästa vecka så får vi se hur det går. Hoppas att de tycker att det är roligt.

    SvaraRadera