onsdag 30 maj 2012

Tematrio

Jag hakar på igen efter ett uppehåll. Är så less på att inte hinna läsa så mycket som jag vill just nu. Eller ja, jag läser ju men det är lite smalt, kärleksnoveller, jämförelser av Panem och valfritt land, fria fantasier om ett gammalt klassfoto och sådant. Någorlunda har jag dock hunnit lära mig genom åren så jag har inte satt inlämningsdatum för jätteuppgifter till den 7 juni (betygen ska sättas den 8:e). Men den här veckans trio kan jag haka på ändå eftersom jag ju läser en del på engelska.

1. Game of Thrones, valfri bok men det kan ju vara lämpligt med den första i serien, blir mitt första tips. Jag vet inte om den behöver någon närmare presentation? Jag har senaste delen hemma och väntar på rätt tillfälle att ta mig an den, det får nog vänta tills lovet börjat.

2. Bitten av Kelley Armstrong är ett lättsamt tips. Den enda kvinnliga vampyren på vår jord är huvudperson och utifrån det kan nog de flesta föreställa sig något av innehållet. Men den är faktiskt inte så dum som den låter.

3. Sist men inte minst blir det The Sookie Stackhouse Series, Trueblood med andra ord. De kanske inte heller behöver någon närmre presentation? Jag är ju mycket svag för sydstats-vadsomhelst så jag gillar dem skarpt.

Ett litet bonustips kan jag inte låta bli att smyga in också, Brick Lane av Monica Ali. Kvinna från Bangladesh blir bortgift med en man i som bor i Storbritannien och saker och ting blir inte riktigt som hon trott. Riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar