onsdag 27 juni 2012

Trassel

Den här lånade jag av min disneygalna vän och tittade på för någon dag sedan. Det är länge sedan jag läst sagan om Rapunzel men i stora drag tror jag att  filmen följer sagan.

Det är en väldigt rolig film tyckte jag, hästen Maximus hade precis samma min som en av mina hästar när hon blir grinig :-) Rapunzel är en trevlig figur med sin stekpanna i högsta hugg och styvmamman är riktigt rolig. Hon är urtypen av en person som aaaaldrig gör något fel och som alltid vänder allt mot den andra parten. Flynn som är den manlige hjälten blir lika ofta räddad av Rapunzel som han räddar henne. Det tycker jag är trevligt. Kungen och drottningen känns lite menlösa men de har ju å andra sidan inte så stor del av berättelsen så det är nog förståeligt. En mysig och trevlig film med mycket humor, så där som Disneyfilmer är mest :-)


2 kommentarer:

  1. Jag gillade verkligen Trassel, tyckte att den hade den gamla vanliga Disney-magin som inte alltid finns i Disneys filmer längre dessvärre.

    SvaraRadera
  2. Ja, lite som när man var liten och gick på bio :-)

    SvaraRadera