torsdag 26 juli 2012

61 Hours

Av Lee Child. Då har jag läst min första bok om Jack Reacher. Om jag inte minns fel så vann jag den i en utlottning hos Annikas litteratur och kulturblogg i vintras någon gång. Det behövdes sommar för att läsa den tror jag, hade känts kallt på vintern. För det är kallt i boken, på ett sätt känns det som hemma bortsett från att vi inte har det så öppet som i South Dakota.

Det här var en riktigt spännande bok, jag kunde inte lista ut vem som var mördaren. Det måste nästan var första gången det händer, jag kom på det bara några sidor innan det avslöjades. De sista sidorna som jag då redan läst avslöjade det inte. Jag tror att jag ska läsa fler böcker om Reacher, ibland kan det vara trevligt med något mer hårdkokt än de svenska och brittiska deckare jag annars läst/läser.

En undran har jag dock. Dör Reacher i slutet eller inte? Dör eller kanske dör han i slutet på alla böcker? Var inte rädd för att avslöja något, jag läser ju ändå alltid slutet först. Det här stör mig nämligen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar