onsdag 18 juli 2012

Böcker på K

Dags att fortsätta med bokhyllealfabetet. K visade sig vara ytterligare en knivig bokstav. Två böcker lyckades jag skaka fram. Först Kärlek, nyfikenker, prozac och tvivel av Lucia Estebarria. Jag vet att jag hittat den i någon ta tre betala för två-låda på Rusta för länge sedan. Tror till och med att det var så att jag  hittade två som jag verkligen ville ha och den här fick liksom följa med bara för att man ju givetvis måste ta tre om man får. Boken utspelar sig i Madrid där man får följa tre systrar. Det är ingen chick-lit men åt det hållet, lite råare kanske man kan säga. Är det någon där ute som läst den? Minns att jag tyckte att den var bättre än jag trodde.

Nästa är Köksgudens hustru av Amy Tan som skrivit Joy Luck Club. Den handlar liksom Joy Luck Club om kinesiska immigranter på amerikanska västkusten. Helt ärligt så kommer jag inte riktigt ihåg vad jag tycke om den men jag gillade Joy... så den här var nog också bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar