lördag 28 juli 2012

Böcker på L

L var en lättare bokstav än K, två teman utkristalliserade sig kan man säga. Vampyrer och historiska romaner.

Jag tror inte att varken Living Dead In Dallas eller Ljudet av ditt hjärta behöver någon närmare presentation. Vampyrer så det förslår.

Sedan hittade jag Längtans blåa blomma och Lyckans tempel av Alice Lyttkens som båda är romaner i Trollmanserien (som det står på framsidan). Jag fyndade båda böckerna en gång på bokrean för länge sedan. Om jag inte minns fel hade TV-serien (som i alla fall omslaget till Längtans blåa blomma kommer ifrån) nyligen visats på SVT. Jag gillade böckerna och ska nog fundera på att läsa om dem. Det ska finnas fler böcker i serien men de har jag inte läst, måste kolla upp det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar