måndag 2 juli 2012

En dag

Av David Nicholls. Jag är lite efter med att läsa den här, rätt många har redan gjort det. Den har ett lite annorlunda upplägg eftersom man får följa de två huvudpersonerna under lång tid med stickprov här och där. Det är inte helt klart att huvudpersonerna får varandra i slutet vilket gör det hela till en bladvändare, man vill ju veta hur det går!

Jag tror att författaren har fått med tidsandan på ett träffande sätt genom alla åren. Helt säker är jag inte eftersom jag inte kommer ihåg så mycket av 80-talet och början av 90-talet. Inte om läget i världen i alla fall. Kanske är den ännu bättre om man faktiskt har varit med och känner till lite mer om vad som var aktuellt just då. Ibland hade jag en känsla av att jag missade något nämligen. Det gör dock inget för själva läsupplevelsen, boken är bra!

2 kommentarer:

  1. Det här är verkligen en populär bok som jag inte förstår mig på, hatade karaktären Dexter ;)

    SvaraRadera
  2. Och jag som tyckte lite synd om honom :-) Han begrep ju inte bättre, typ :-)

    SvaraRadera