tisdag 17 juli 2012

Hearts and Bones

Av Margaret Lawrence. Helt omöjligt att hitta en bild av boken så ni får nöja er med en tagen med photo booth och därmed spegelvänd :-) Den här boken har jag fått låna av en kollega som fått den av sin faster boende i Australien. Kanske det förklarar svårigheten med att hitta en bild?

I alla fall så utspelar sig boken i 1700-talets Maine. Det är en slags deckare med ett mord som ska lösas. Huvudperson är Hannah som är traktens barnmorska och vars man har flyttat och senare visar sig ha dött. Hon har ett barn kvar i livet. Byborna spekulerar i vem som är barnets pappa, kan det vara Daniel? När mordet på en ung kvinna upptäcks leder spåren till honom.

Jag var först lite skeptisk till boken, jag har ingen deckarperiod just nu. Men det visade sig vara en spännande historia där jag inte kunde gissa mig till vem som var mördaren. Ja, jag läste givetvis slutet nästan först och det var oväntat. Det ska finnas en bok till och den skulle jag gärna läsa men jag vet inte riktigt om den går att få tag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar