tisdag 21 augusti 2012

Beyond the Higland Mist

Av Karen Marie Moning. Den här slank med i den där beställningen som jag lurades till att göra tidigare.

Adrienne blir på något vis förflyttad genom tiden till de skotska högländerna där hon träffar The Hawk som han kallas. På ett lite snårigt vis blir hon gift med honom vilket till en början inte är så trevligt och i slutet väldigt trevligt. Innehållet kan man ju lista ut delvis bara genom att se framsidan.

Det som är roligt med boken är Adam som är tjänare eller narr i feernas kungarike. Det är han som ordnar så att Adrienne reser genom tiden, några gånger faktiskt när han inte kommer överens med kungen. Anledningen till att hon reser är någon slags vad mellan feernas kung och drottning. Riktigt vad vadet går ut på fattade jag inte och det var ju rätt oviktigt. Bästa karaktären är helt klart Adam som spelar ut alla mot varandra men hela boken är ett helt okej tidsfördriv.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag jobbar för Kult pr, och ser mig om efter bra bokbloggare som kan tänkas vilja ha recensionsutskick från de förlag som vi jobbar med (Lind & Co, Leopard, Massolit etc). Jag har hittat din blogg, och om du är intresserad av utskick vill jag att du skickar följande information till mig:

    Kontaktperson (för- och efternamn)
    E-postadress
    Telefonnummer (om det finns – inte nödvändigt)
    Fysisk adress/Postadress

    Med vänlig hälsning
    Stina Wahlén
    ______________________________________________


    Stina Wahlén
    Kult pr
    Kammakargatan 48
    SE-111 60 STOCKHOLM
    stina.wahlen@kultpr.se
    +46 73 054 88 61

    SvaraRadera