onsdag 29 augusti 2012

Hungerspelen

Då har även jag lyckats få se Hungerspelen, tillsammans med bland andra Booksonmymind. Till att börja med kan jag ju konstatera att boken är bättre än filmen men det var ju kanske inte så oväntat, det brukar ju vara så.

Missförstå mig rätt, filmen är jättebra. Hon som inte ännu läst boken tyckte väldigt mycket om filmen. Jag har ett par invändningar, Haymitch och president Snow såg inte ut som i boken. Och så hade jag gärna sett att Rue fått en större del av filmen. De första elddräkterna var lite tama tyckte jag men klänningen var snygg.

Några gånger kändes det som att jag borde ha läst boken i närmare anslutning till filmen. Elisabeth googlade några grejer under filmens gång. Jag tror nästan att jag måste läsa om dem, kanske alla på ett och samma språk den här gången. Har läst ettan och trean på engelska och tvåan på svenska, eller om det nu var tvärt om.

Se filmen i alla fall!

1 kommentar:

  1. Precis min åsikt. Haymitch och Snow såg inte alls ut som jag hade föreställt mig. Och han som spelade Gale såg lite för gammal ut för att vara sexton år (för visst var han lika gammal som Katniss?). Annars hade de lyckats väl med castingen.

    SvaraRadera