fredag 24 augusti 2012

Jerka

Jag känner att det är dags att haka på bokbloggsjerkan som Annikas litteratur- och kulturblogg har. Den här veckans fråga är: Vilka böcker önskar du att du ännu inte läst?

Först ut blir kanske något otippat The Host av Stephenie Meyer. Jag gillade Twilight och så hittade jag den här på bibblan och förstod inte riktigt vad den skulle handla om. Det slutade med att jag sträckläste den och blev väldigt förvånad över innehållet. Anledningen till att jag önskar att jag inte läst den är var att dagen när jag läste den var en sådan där ledig dag, bara jag hemma och absolut inget annat att göra. The Host är mycket bättre än Twilight så jag tycker att den förtjänar lite mer uppmärksamhet, den ska tydligen bli film också.

Nummer två blir Det bästa av allt av Rona Jaffe. Jag älskar femtio-sextiotal så den var ju en stor hit. Skulle gärna läsa fler liknande böcker (gillar filmer som The Wild One och Grease) men det är ju inte så jag snubblar över sådana. Och nu är den läst.

En till tar jag, A Game of Thrones. Det är ju tur att jag inte har läst den allra sista ännu. Har inte bestämt när jag ska läsa den, det finns ju ingen fortsättning ännu så det måste tänkas över noga. Den som gillade Pettson och Findus som lite gillar A Song of Ice and Fire!

13 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dessa, men första boken av George R R Martin står och väntar i hyllan.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att The Host är riktigt bra! Fast jag läste den på svenska. Jag var lite osäker på den när jag började läsa, men sedan var det svårt att sluta.

    SvaraRadera
  3. Det bästa av allt har jag funderat på att läsa, får nog se till att skaffa den nu när du har lovordat den så! :)

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst någon av dessa, måste erkännas.

    SvaraRadera
  5. Böckerna i serien Sagan om is och eld står och väntar i min hylla...dina andra har jag inte läst.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också 50-60-tal, så kan tänka mig att jag skulle gilla Jaffes böcker :)

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av dem, men jag gillar Pettson och Findus!

    SvaraRadera
  8. Henrik, då kommer du att gilla A Song of Ice and Fire! Massor med detaljer att fundera över.

    SvaraRadera
  9. Jag har The Host i bokhyllan men den är fortfarande oläst. Man blev lite mätt på Meyer efter Twilight-serien så den har fått mogna lite. Hög tid att börja läsa den snart dock!

    SvaraRadera
  10. A Game of Thrones är jag lite sugen på men har inte sett serien:/

    SvaraRadera
  11. Serien är bra men böckerna är ju bättre :-)

    SvaraRadera
  12. Jag har sett säsong 1 + 2 av Game of Thrones och läst första bocken (men det var en halv evighet sen dess) så dem ska jag sätta i mig så fort jag får "lite" tid över... :-)

    SvaraRadera
  13. Ja, det måste ju kanske vara lite tid över för att ta sig an dem :-)

    SvaraRadera