tisdag 28 augusti 2012

Min typ brorsa

Av Johanna Lindbäck. Det här är den första bok jag läser som hon skrivit och jag tror bestämt att jag ska läsa fler. Dessutom ska jag nog se till att vi köper in fler till bokrummet på jobbet. För det är där jag har lånat boken.

En trevlig liten historia, det blir en extra twist till det hela när Nina och Daniel faktiskt är nästan syskon. Eller det är väl kanske det som själva historien kretsar kring. Så kan man nog se det samtidigt som jag tycker att det finns väldigt mycket annat också i boken, jag gillar att man får följa både Nina och Daniels tankar.

Extra plus för att den utspelar sig nästan hemma, bara 40 mil bort. Det är sällan jag får chansen att låta mina elever läsa sådant som utspelar sig i rätt ände av landet. Därför gillar jag även SMS från Soppero + de tre delarna till.

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte också om den här boken! En riktigt bra ungdomsbok.

    SvaraRadera
  2. Precis. Jag hade nog tyckt väldigt mycket om den om jag läst den i tonåren.

    SvaraRadera