onsdag 1 augusti 2012

Small steps

Av Louis Sachar. Det var först efter att jag läst en stund som jag fattade att det här är en ungdomsbok. Jag plockade med mig den från engelska-hyllan på bibblan för att jag tyckte att den lät bra. Måste kolla noggrannare nästa gång, kanske den är indelad i två sektioner?

Tillbaka till boken, den är riktigt bra. Armpit har just kommit ut från en slags ungdomsvårdsanstalt och har bestämt sig för några saker, bland annat att bli av med namnet Armpit. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva boken, på något sätt är det Armpit som är huvudperson men Ginny och Kaira spelar också stora roller så att säga. Kanske kan man säga att Armpit och Kaira har varsin historia som binds ihop av Ginny? Ginny som går i fjärde klass och har en cp-skada bor granne med Armpit som är sjutton år. De har en fin och oväntad vänskap och av en slump kan man säga får de träffa den sjuttonårige sångerskan Kaira.

Det här är en relativt tunn bok där det ryms mycket innehåll. Snabbläst för mig så jag tror att den kan gå hem hos yngre läsare också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar