tisdag 14 augusti 2012

Stjärnlösa nätter

Av Arkan Asaad. Jag har velat läsa den här boken rätt länge men inte kommit mig för att skaffa den men så såg jag den på bibblan. En historia om en ung person som blir bortgift under semestern till föräldrarnas hemland ur en killes synvinkel är det inte ofta jag stöter på. Det mesta fokus i media har ju hamnat på tjejer som blir bortgifta mot sin vilja, jag ska ärligt säga att jag inte tänkt på att det faktiskt händer killar också. Men när jag tänker på det så är det ju givetvis så.

När jag kikade på boktipset.se blev jag lite förvånad eftersom det var flera som inte tyckte att boken var bra. De tyckte att språket var dåligt. Jag måste säga att jag inte tänkte särskilt mycket på språket när jag läste den men så här i efterhand håller jag med. Den hade tjänat på att bearbetas lite mer. Men det betyder inte att den är dålig för det, själva historian är så stark att den tål ett dåligt språk. Jag har ingen aning om boken är självbiografisk men jag har en känsla av att den kan vara det. Hur som helst tycker jag att den är trovärdig och det är ett ämne som måste tas på allvar. Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar