tisdag 11 september 2012

Amerikanska gudar

Av Neil Gaiman. Det här är ett tips från en kollega som trodde att jag skulle gilla boken. Så jag började läsa och efter ett tag kändes det bekant. Jag har läst boken tidigare men det måste vara rätt länge sedan. Hur som helst är den helt klart värd en omläsning, den är väldigt bra.Vilket jobb författaren måste ha lagt ned på att läsa in sig på alla fakta om gudar och myter från hela världen.

På ett sätt är den lik Game of Thrones med alla miljoner detaljer. Jag tror att det finns en karaktär för alla typer av läsare. En detalj som jag särskilt gillar är Mr Wednesday, Oden. De tre systrarna däremot känner jag inte igen, någon som vet var de kommer ifrån?

Läs boken!

2 kommentarer:

  1. Neil Gaiman är underbar. Har nog läst allt av honom vid det här laget förutom Good Omens :) Det finns en novell i Fragile Things som är som ett sidospår till Amerikanska Gudar. Shadow är med där :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst Good Omens men det var ett tag sedan, kanske ungefär då när jag läst den här? :-)

    SvaraRadera