måndag 3 september 2012

Tematrio

Veckans trio ska innehålla titlar med mansförnamn.

1. Godnatt mister Tom. Det här är en bok som jag läser helt eller delvis varje år. Jag brukar läsa den med nior samtidigt som SO-lärarkollegan jobbar med andra världskriget. Den är väldigt bra och gripande.

2. Percy Jackson and the lightning thief. Jag har sett filmen tidigare men boken var bättre. Jag ska nog läsa hela serien, tror till och med att den finns att låna hos en kollega.

3. Sandor slash Ida. Jag fick slut på titlar så det fick bli den här som jag inte ens tyckte särskilt mycket om. Jag vet att många har tyckt om den så det gör nog inget om jag tipsar om den.

7 kommentarer:

  1. Godnatt Mr Tom är verkligen fin.

    SvaraRadera
  2. Ja, den är lika bra varje år.

    SvaraRadera
  3. Godnatt Mr Tom är en klassiker som jag nog läste i mellanstadieåldern. Minns det som en bra bok. Sandor slash Ida har det aldrig blivit av att jag läst, och nu känns den kanske lite gammal?

    SvaraRadera
  4. Jag skulle gärna läsa den tidigare men det brukar passa bra ihop med andra världskriget. Jag tror nog att Sandor slash Ida är gammal, har inte sett någon "ungdom" läsa den på väldigt länge.

    SvaraRadera
  5. Inget som jag läst här hos dig!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker väldigt mycket Godnatt mister Tom.

    Sandor slash Ida var en sådan där bok som alla älskade, men som jag personligen hade väldigt svårt för när jag läste den.

    SvaraRadera
  7. Godnatt mr Tom är en av mina absoluta favoritböcker!

    SvaraRadera