fredag 5 oktober 2012

Flickan som älskade Tom Gordon

Av Stephen King. Jag fortsätter med att bekanta mig med herr King och det känns rätt trevligt. Eller inte, det som springer i skogen och klöser på träd är ju rätt obehagligt. Särskilt som vi faktiskt har haft och antagligen fortfarande har björn i krokarna. Och så börjar det bli mörkt på kvällarna...

Men jag antar att det är ett mått på bokens braighet (om man nu kan säga så). Jag gillar inte skräck, det här är väl kanske inte renodlad skräck, men sådant här kan jag absolut läsa mer av. Jag gillar de gånger när hon vänder åt ett håll som tar henne ännu längre in i skogen i stället för att fortsätta en liten bit och mest troligt bli hittad. Det är skickligt skrivet tycker jag. Över huvud taget tycker jag att hela boken är bra skriven och jag kan verkligen leva mig in i flickans situation och känner med henne när det smyger i buskarna. En bra bok helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Gillade den med =) läste den för flera år sedan.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är ju lite efter när det gäller King :-D Måste fundera ut vad jag ska läsa härnäst, ingen alltför tjock tegelsten tror jag.

    SvaraRadera