måndag 8 oktober 2012

Jerka 5-8 oktober

I sista stund hakar jag på jerkan den här gången. Veckans fråga är:

Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?

Ja, det gör jag blir svaret. Inte så mycket som jag skulle vilja men ändå ibland. Jag har inte skrivit så mycket om det läsandet på bloggen eftersom jag sällan läser en hel fackbok från pärm till pärm. Jag har alltså någon slags föreställning om att jag bara skriver om böcker som jag läst helt och hållet.

Åter till vad jag faktiskt läser, en del litteratur om pedagogik, något om svenskundervisning (gärna om skönlitteratur i undervisningen) och mest av allt fackböcker om hästar. Det kan då gälla ridning (främst westernridning som jag roar mig med), körning, hovslageri eller problemlösning.  Och till sist kan det bli en del kurslitteratur om jag läser någon kurs, i våras var det religionsvetenskap.  De böcker jag har hemma läser jag rätt ofta men bara valda delar ur, om det är något speciellt jag vill veta.

2 kommentarer:

  1. Jag var just på ridning idag, fast det var min dotter som red.

    SvaraRadera
  2. Du borde börja, det är roligt :-)

    SvaraRadera