lördag 13 oktober 2012

Överenskommelser

Av Simona Ahrnstedt. Det här är en bok som jag har tänkt läsa väldigt länge, sen den kom ut ungefär. Nu såg jag att författaren gett ut ytterligare en bok som jag nog också ska ta och läsa, den här är bra nämligen.

Jag gillar att det är en svensk författare som skrivit en slags historisk chick-lit som utspelar sig i Sverige, mer sådant tack. Visst följer den normerna för en bättre Harlequin, de får nästan varandra ett par gånger men så kommer det en förveckling i vägen, men jag tycker inte att det gör något. Det är ju sådant man väntar sig när man läser en sådan här bok tycker jag. Det här är precis en sådan bok som jag vill läsa ibland när Freedom känns tungrodd eller en dag när det känns som att min att läsa-hög inte innehåller något intressant alls. 

Jag som inte gillar att använda klänning eller kjol blir nästan lite sugen på att börja med det när jag läser beskrivningarna av alla klänningar i boken. Prata om att kunna drömma sig bort om man vill. Som vanligt när det är hästar med i böcker stör jag mig på felaktigheterna som alltid tycks finnas med. Det som sitter i hästens bett och som kusken håller i vid körning heter tömmar och inte tyglar, hästar gnäggar inte i tid och otid och man bör helt klart inte knipa med knäna vid ridning. Fast det är nog sådant som de flesta inte retar sig på men sådana fel är väldigt vanliga i både litteratur och film.

Avslutningsvis så tycker jag att alla som vill ha lite underhållning bör läsa boken.

Tack till Damm förlag för recensionsex.

1 kommentar:

  1. Måste nog också ta och läsa den. Vad kul att du har fått ett recensions ex :)

    SvaraRadera