tisdag 2 oktober 2012

Pretty Little Liars

Av Sara Shepard. Det verkar som att alla elever på min skola tittar på TV-serien så då var jag ju givetvis tvungen att läsa boken. En bra bok är det så jag måste ta mig till bibblan för att låna fler delar men det får vänta ett tag. Jag har biblioteksförbud eftersom jag har en rätt stor att-läsa-hög där hemma.

Jag kanske borde se några avsnitt av TV-serien så länge? Bara för att ta reda på vad The Jenna Thing egentligen är för något. Eller, jag erkänner. Jag har frågat mina elever eftersom det inte avslöjades i slutet av den här boken (som vanligt läste jag ju det tidigt). För att inte förstöra för någon annan så skriver jag det inte här. Har även frågat ut Booksonmymind om A. Det är alltså lite av en beroendeframkallande bok, spänningen hålls på topp i princip hela tiden. Och jag tror att det kan utveckla sig till en bra historia med bra poänger om kompisrelationer och sådant men det hänger nog på att man läser fler av böckerna. Den här var lättläst så jag tror att de andra också är läsvänliga.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du gillade den! Tvåan är snäppet bättre :)

    SvaraRadera