tisdag 20 november 2012

Betvingade

Av Simona Ahrnstedt. Så var det dags för historiens andra svenska Romance-bok och den här utspelar sig på 1300-talet vilket är en tidsperiod jag gillar. Gärna ännu längre tillbaka, jag tycker till exempel om Catharina Ingelman-Sundbergs böcker och den här är lite lik dem. Drivet i texten tycker jag är lite likt Stephenie Meyers böcker, jag vill läsa färdigt snabbt.

Historien kan säkert de flesta gissa sig till och jag tror inte att jag förstör för någon när jag säger att de får varandra på slutet. Det är ju liksom poängen med hela genren, att veta vad man får. Den här boken lyckas dessutom vara rolig bitvis utan att bli fånig.

Till sist så var det inte särskilt många hästrelaterade fel som jag irriterade mig på och jag har på känn att de kommer att bli färre. Däremot funderade jag lite på några historiska fakta (byggnadstyper och kläder) men det var inget störande. Inget som fick mig att börja rota efter min gamla historiekurslitteratur i alla fall :-)

Läs, den är bra!

2 kommentarer:

  1. Hah hah Emma, bra där, jag får jobba hårdare på det historiska!
    Kram
    Simona

    SvaraRadera