söndag 18 november 2012

Breaking Dawn

Nu har jag sett den! Eftersom böckerna är lite fåniga så var ju filmen också det bitvis men det var helt okej. På sina ställen var den lite rolig också, det kommer jag inte ihåg att de andra har varit. Fast det var ett tag sedan jag såg dem. Jag och kollegan funderade båda på om han som varit med i alla krig faktiskt finns med i böckerna? Nu minns jag inte vad han hette men han fick ihop det med den av Denali som kan ge elektriska stötar.

Jag tyckte att filmen var riktigt snyggt gjord, särskilt i början med det svarta, vita och röda. Men lite av pengarna hade de ju kunnat lägga på att få Renesmee att se verkligare ut som spädbarn.  Som vanligt var landskapet väldigt fint och jag har nästan lite lust att åka till nordvästra USA bara för att titta på det. Jag har visserligen inte kollat var det är inspelat men ändå. 

Någonstans hörde jag att filmen har det perfekta slutet och det kan jag nog hålla med om. Men jag funderade lite på om Alices sista framtidsvision finns med i boken. Det kändes lite väl övertydligt tycker jag, nog kan vi ju tänka själva. Nu väntar jag på någon snygg DVD-utgåva med alla filmerna samlade som jag kan ha hemma i hyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar