torsdag 1 november 2012

Deadlocked

Av Charlaine Harris. Det här alltså bok nummer tolv i serien om Sookie och faktiskt måste jag säga att den håller stilen. Lite tveksam var jag, det är ju trots allt en lång serie och jag vet inte hur mycket man kan krama ur vampyrerna, men det visade sig finnas saft kvar. Det har ju under böckerna kommit fram fler och fler olika sorters övernaturliga väsen och i den här boken har feerna en större del än tidigare så det är väl kanske mer de som har kramats ur. Egentligen gillar jag vampyrerna mer men de här andra är helt okej, särskilt Bellenos som jag gärna läst mer om.

Som vanligt gick det rätt snabbt att läsa (det hade gått snabbare om jag inte varit tvungen att jobba mitt i allt) och det var bra underhållning hela tiden. Sookie och Eric hade det lite svajigt, Quinn gjorde ett litet kort inhopp och Sam räddades i sista sekunden. Allt det kombinerat med omslaget till den trettonde och sista boken gör att jag kommer att ha svårt att vänta till maj nästa år.


5 kommentarer:

  1. Fin framsida på "Dead Ever After" :D

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den, synd att jag inte har alla med den sortens omslag.

    SvaraRadera
  3. Samma här. De tre sista har jag med olika omslag och en är på iPaden.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att jag har fyra olika omslag...

    SvaraRadera