tisdag 13 november 2012

Tematrio

Ja den här veckan var det svårt, kläder är ju inte så vanligt förekommande i boktitlar. I alla fall inte min hylla men jag gör ett försök.

1. Hattstugan av Elsa Beskow. Alla Beskows barnböcker tycker jag väldigt mycket om, bilderna är jättefina.

2. Systrar i jeans av Ann Brashares.

3. Systrar i jeans, andra sommaren av samma som ovan. Det finns två böcker till i den här rätt gulliga serien om ett kompisgäng.

Det här var ju en lite väl enkel lösning men jag kommer faktiskt inte på fler titlar med kläder. Som vanligt vet jag att när jag läser vad andra har med i sin trio kommer jag att komma på flera titlar men nu får det vara så här, jag kom ju i alla fall på tre :-)

5 kommentarer:

  1. Den enda jag har läst på din lista är Hattstugan :-)

    SvaraRadera
  2. Systrar i jeans-serien var väldigt populära när jag gick i mellanstadiet, men jag läste dem aldrig själv. Det har hänt att jag slängt en bläng då och då på filmatiseringen, men jag har inte sett hela.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte sett filmen men har läst hela serien. På något sätt har jag en känsla av att filmen inte är så bra. Eller att serien lämpar sig väl för trist dubbad Disenyfilm och så blir det bara det.

    SvaraRadera
  4. Hej Emma, jag skulle gärna komma i kontakt med dig, men hittar ingen mejladress.
    Skulle du kunna tänka dig att mejla till mig?

    På simona@ahrnstedt.se

    Tack på förhand!

    Vänligen
    Simona

    SvaraRadera
  5. hattstugan är den enda jag läst, och det var otroligt många år sedan.

    SvaraRadera