måndag 5 november 2012

Veckans tematrio

Den här gången ska det vara ätbart, lite knepigt tycker jag men jag gör ett försök.

1. Vredens druvor av John Steinbeck. Lite svårläst men ändå bra och så är det ju en klassiker.

2. Singoalla av Viktor Rydberg. Det är ju kanske inte ätbart så där rakt av men man kan ju gå och köpa ett kexpaket. Vi fick läsa den under utbildningen och jag gillade den väldigt mycket, så mycket att jag nu ska läsa dem med en av mina klasser.

3. Vattenmelonen av Marian Keyes. Det är rätt länge sedan jag läste den här boken men jag minns att jag inte var så imponerad.

Det var det, nu ska jag läsa vad andra har tematriat om.

6 kommentarer:

  1. Fyndigt med Singoalla! Vattenmelonen tänkte jag inte ens på. Tycker att det är den bästa av Keyes.

    SvaraRadera
  2. Vattenmelonen har jag för mig att jag gillade, i alla fall då. Hade jag läst den idag vet jag inte.

    SvaraRadera
  3. Singoalla, det var fyndigt!

    SvaraRadera
  4. Vredens druvor är riktigt bra :) Vattenmelonen har jag nog läst någon gång för länge sedan, men jag kommer inte ihåg den.

    SvaraRadera
  5. Är det bara jag som inte gillade Vattenmelonen? :-) Jag kanske borde läsa om den för det var ett tag sedan.

    SvaraRadera
  6. Vattenmelonen är jättetrevlig. Vredens druvor läste jag för jättelänge sedan.

    SvaraRadera