söndag 30 december 2012

Giganternas fall

Av Ken Follett. Det här blev omedelbart en storfavorit hos mig. Jag gillade Svärdet och spiran och En värld utan slut så förväntningarna var stora och de infriades fullt ut. Fast det är en riktig tegelsten (jobbig att hålla då jag har den i inbunden modell) så gick den riktigt snabbt att läsa, det var inget alls som man hade kunnat plocka bort. Snarare hade jag velat läsa mer så det är tur att det finns en del till och så är en tredje del planerad så vitt jag förstår.

Jag gillar hur personerna från olika länder till sist får någon slags kontakt med varandra, deras öden vävs ihop på ett snyggt sätt. Och så finns det lite kärlek på ett lagom sätt, det är inte det som är huvudhistorien tycker jag men trevligt att läsa om.

Efter att jag läste Brobyggarna så fick jag någon slags idé att läsa mer om första världskriget och då passade den här ju bra. Nu är det väl dags för det andra kriget så att jag får en anledning till att köpa del två :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar