tisdag 25 december 2012

Himlen börjar här

Av Jandy Nelson. Den här boken har jag tänkt läsa sedan i våras någon gång och först nu blev det av. Den hamnade på jobbet efter att ha blivit restnoterad i vår stora bokbeställning så jag hade helt glömt bort att vi faktiskt hade med den på vår önskelista.

Eftersom många gillat boken så hade jag rätt höga förväntningar på den. Det visade sig att den inte var så bra som jag trodde, den är bra men inte riktigt så bra som jag fått för mig. Den känns lite mesig på något vis. Och så tycker jag att det är många trådar som lämnas lite väl lösa, som den försvunna mamman. Det hade jag gärna läst mer om och om mormodern och hur hon tänkte/tänker kring det. Jag säger som min kollega, omslaget är ju fint.

Läs om du har tid över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar