fredag 14 december 2012

Himmel över Hassela

Av Viveca Sjögren. Det här är en mycket lättläst ungdomsbok. Santos har flyttat med sin familj till Hassela och väl där börjar det gå snett med skolan och annat. En rätt typisk ungdomsbok på det sättet men den är annorlunda skriven. Jag gillar det men jag tror att en del kan uppleva den som hoppig och kanske lite svår att hänga med i. Kanske inte det självklara valet att sätta i någon läs-ovans händer.

Efter läsningen av den här känner jag att det nu får räcka med problematiska tonåringar för ett tag. Nu vill jag läsa något fluffigt och amerikanskt. Tips på sådant?

3 kommentarer:

  1. Han var lite svår att få grepp om :-) Om du vill ha fluff som i marshmallowfluff så finns ju alltid Lilla huset på prärien :)

    SvaraRadera
  2. Ja han var det. Lilla huset på prärien har jag ju faktiskt inte läst så det borde ju vara något. Månne de finns på bibblan?

    SvaraRadera
  3. De finns i alla fall i vårt bokrum på jobbet.

    SvaraRadera