onsdag 26 december 2012

The Selection

Av Kiera Cass. Den här fick jag av min kollega när vi hade pikkujoulu innan jul, jag hade önskat mig den så jag blev väldigt glad. Jag tror att det egentligen var omslaget jag fastnade för, det är riktigt snyggt tycker jag även om de hade kunnat skippa tiaran.

När jag började läsa så fick jag först en känsla av att hela boken kommer att vara sockersöt och jag blev lite besviken. Men jag fortsatte givetvis att läsa (den är väldigt lättläst och har ett bra driv framåt) och så visade det sig inte alls var så sött. Aspen retade jag mig särskilt på, lite omodernt är det väl ändå med en kille som absolut måste vara försörjaren? Men kanske han ger upp den idén efter att America nästan får ihop det med prins Maxon. Så långt kom nämligen inte den här boken och nästa del finns inte att köpa i Sverige ännu. Jag måste införskaffa den också eftersom jag även gärna vill veta varför Mareen inte vill lämna slottet.

Eftersom den är så lättläst och med ett bra driv så tror jag att det här är en bok som skulle passa ypperligt i vårt bokrum på jobbet. Jag ska nog yrka på att vi skriver upp den på vår önskelista.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar