tisdag 1 januari 2013

2012

Kanske en liten summering av det föregående året kan vara lämpligt så här i början av det det nya året? Jag för ju ingen statistik eller har några listor över böcker jag läst (jag har en lista över böcker jag vill läsa men det hjälper ju inte i det här fallet) utan har bara bloggen och ett konto på boktipset.se. Alltså lär jag ju glömma bort något som var riktigt bra eller riktigt dåligt men jag gör ett försök i alla fall.

Årets bästa bok oavsett kategori: Under the Dome av Stephen King (det kan kanske bo en liten King-fantast även i mig)

Årets bästa ungdomsbok:
Divergent av Veronica Roth.

Årets bästa klassiker: Vredens druvor av John Steinbeck (vid en närmare granskning har jag inte läst så många klassiker men den här är oavsett det faktumet riktigt bra).

Årets bästa faktabok: Svenskar i strid av Andreas Carlén och Mattias Falk.

Årets överraskning: Duma Key av Stephen King (det är sant, det bor en King-fantast i mig).

Årets besvikelse: Freedom av Jonathan Franzen (kapa bort hälften så kanske den varit bra).

Årets mest svulstiga romance: HeartMate av Robin D Owens (rymdhistoria med telepatiska katter).

Årets märkliga: Blodets meridian av Cormac McCarthy.

Årets nyårslöfte: Att skriva ner hur många och vilka böcker jag läst, det kan ju faktiskt vara roligt att ha koll på.

2012 har jag skrivit 136 inlägg vilket är en förbättring från 2011 så nu siktar jag på ytterligare fler inlägg 2013.

God fortsättning på året!

2 kommentarer:

  1. Jihoo! Jag har lyckats värva ett nytt fan till King :D

    SvaraRadera
  2. Haha, härlig förstaplats. Heja heja :D

    SvaraRadera