torsdag 10 januari 2013

De dödas strand

Av Carrie Ryan. Det här är fortsättningen på De vassa tändernas skog. Jag gillade den men hade någon slags känsla av att den hade kunnat vara bättre och likadant känner jag med den här andra delen. Det är något jag stör mig på men jag kommer inte riktigt på vad det är. Till viss del tror jag att det beror på att den här boken känns lite som en transportsträcka som leder fram till något stort och omvälvande i nästa bok.

En annan fundering jag har är varför både Gabry och hennes mamma (och de andra tjejerna/kvinnorna också antar jag) går runt med kjol. Det måste ju var hemskt opraktiskt när man ska döda zombier och springa ifrån folk som jagar en? Varför mamman har det kan jag förstå eftersom hon ju kommer från ett väldigt traditionellt samhälle där kvinnor säkert skulle ha kjol, minns att jag tänkte på samma sak när jag läste den tidigare boken. Hur samhället annars fungerar skulle jag faktiskt önska någon slags förklaring till. Vissa delar lämnas av författaren tycker jag men det kan ju vara så att allt avslöjas i nästa bok.

Slutsats: jag måste läsa nästa bok, när den nu kan tänkas dyka upp.

1 kommentar:

  1. Jag tyckte inte heller att den här var särskilt vidare och håller med om att den kändes som en transportsträcka till nästa bok. Nästa bok kommer i april-maj :)

    SvaraRadera