tisdag 29 januari 2013

Geim

Av Anders De La Motte. Det här är den första bok jag läser i det rätt så nya excess-formatet. Jag måste säga att jag gillar det, väldigt handvänligt så att säga. Först tänkte jag att pappret kommer att gå sönder eftersom det är så tunt men det känns väldigt hållbart ändå. Måste nog köpa på mig några titlar så att de kan stå snyggt i bokhyllan bredvid varandra.

Tillbaka till själva boken och dess innehåll. Först förstod jag inte riktigt hur allt hängde ihop men efter att ha läst ett tag så klarnade det. Det var inte allt för förutsägbart vilket jag gillar, författaren lyckas skickligt få mig att tro att personer känner varandra på ett sätt som de faktiskt inte gör. Det gillar jag! Annars stör jag mig på de engelska orden och svengelskan men det beror nog på en yrkesskada, andra bryr sig nog inte så mycket om det.

Berättelsen om spelet och spelledaren, HP och Rebecka är riktigt bra och spännande. En slags deckare men på ett nytt sätt kanske. Den som gillar konspirationsteorier gillar nog den här boken och onekligen börjar tankarna att vandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar