onsdag 23 januari 2013

The Time Traveler's wife

Av Audrey Niffenegger. Det här är ju en riktig snackis som länge har figurerat ungefär överallt tycker jag. Jag funderar lite över vilken etikett den ska få, jag är inte säker på i vilket fack den ska placeras. Alla böcker kanske inte behöver ett fack så det får bli etiketten litteratur helt enkelt.

Alla har väl läst boken eller sett filmen så att skriva om innehållet är nog inte så viktigt tänker jag. Det jag däremot funderar gällande innehållet är om filmen är bra. Någon som har sett den och kan säga något om det? På något vis tror jag att filmen kan vara rosafluffiga små moln. För det är nog det enda jag har emot den här boken, på sina ställen blir den lite väl rosa och sentimental. Annars tycker jag att själva historien med en tidsresenär är väldigt tilltalande (jag gillar Diana Gabaldons böcker också) och häftigt. Vem skulle inte vilja resa i tiden? Det är nästan så att jag önskar mig en fortsättning på boken eftersom jag uppfattar små antydningar om att dottern kan välja till vilken tid hon ska resa.

En bra bok helt enkelt!

3 kommentarer:

  1. Jo och sen tyckte jag att de inte fick till tidsresorna så bra.

    SvaraRadera