tisdag 15 januari 2013

Udda verklighet

Av Nene Ormes. Till att börja med så får jag ju konstatera att jag måste läsa nästa del i serien. För det andra så är det faktiskt trevligt med fantasy som inte är av tegelstensmodell och dessutom nutida. Det kanske har någon särskilt beteckning till och med?

Jag har läst den här boken på jobbet vilket den passade alldeles utmärkt för, att läsa i små snuttar menar jag alltså. Det var inte svårt att hänga med och jag gillar verkligen Udda och faktiskt även hennes chef som känns verklighetsförankrande på något vis. Daniel känns lite anonym men kanske han har en större roll i nästa bok? Hemming vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om, det kan ju kanske bli någon slags triangeldrama. Men jag hoppas att det inte är huvudfokus, det finns så mycket annat att bygga vidare på i boken.

Jag har sett att många gillat att den utspelar sig i Malmö, jag har aldrig varit där men det här kan ju vara ett skäl så gott som något till att åka dit. Turning Torso har jag bara sett på bild. Näst jag läste blev jag påmind om Mårten Sandéns böcker om Jannike Faltin, de har en aning av samma stil.

Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar