tisdag 5 februari 2013

Buzz

Av Anders De La Motte. Det här är fortsättningen på Geim som jag läste förra veckan, det ska visst finnas ytterligare en del också.

Även den här läste jag i excess-format och jag gillar det riktigt mycket. Jag har till stor del läst boken på jobbet vilket resulterat i en del frågor av elever om vad det egentligen är jag läser. De flesta som frågat har varit nyfikna och kanske inte helt svårövertalade till att prova själva. Det kan kanske vara en möjlighet att få elever att läsa, boken ser ju liten ut?!

Den här boken fortsätter i samma stil och halsbrytande hastighet som Geim. Det är väldigt sällan eller i alla fall väldigt länge sedan jag läst en sådan här deckare så det är faktiskt lite ovant. Men riktigt bra tycker jag. Det kanske är dags för en deckarperiod nu? Det är lätt att dras med i historien och jag kan inte låta bli att fundera över om det kanske finns något företag som jobbar på samma sätt som det som HP lyckas nästla sig in i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar