söndag 3 februari 2013

Det brinnande havet

Av Erik Eriksson. Framsidan såg lovande ut, en svensk familjesaga, första delen 1799-1819 står det. Sådant gillar jag såg jag köpte boken. Nu har jag läst den och det trevligaste jag kan säga om den är att den är lättläst. Ett enkelt språk och inte så många sidor.

Tyvärr är historien inte särskilt intressant även om kriget mot Ryssland skulle kunna fungera väldigt bra som fond till en spännande berättelse. Någon gång blir det väl lite spänning men allra mest radar den händelser på varandra. Sedan hände det och ännu lite senare hände det.

Läs inte ens om du har tid över.

2 kommentarer:

  1. Tack för varningen! Funderade på att läsa den först men efter din recension låter jag nog bli ;)

    SvaraRadera
  2. Ja om du ändrar dig så har jag den hemma men jag tycker inte att du ska ändra dig :-)

    SvaraRadera