fredag 22 februari 2013

En man som heter Ove

Av Fredrik Backman. Först undrade jag lite vad det här var för slags bok, jag fick lite Min kamp-vibbar och tänkte att det nog inte var något för mig. Jag har visserligen inte läst Min kamp men den verkar märklig. Jag borde dock ha tagit en närmare titt på omslaget på Ove-boken. Då skulle jag nog ha ändrat uppfattning.

Nu blev jag istället rekommenderad boken av kollega E på booksonmymind och så tänkte jag att om hon säger att den är bra så är den nog det. Och det visade den sig vara, väldigt bra faktiskt. Jag skrattade högt för mig själv vid mer än ett tillfälle. Samtidigt är den inte bara rolig och ytlig utan det finns ett väldigt djup men dolt på ett skickligt sätt. Hela historien med frun och anledningen till att köra Saab liksom rullas upp allt eftersom.

Lite påminner det om den här sångtexten av Euskefeurat.

Läs på en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar