tisdag 12 februari 2013

Insurgent

Av Veronica Roth. Det här är alltså fortsättningen på Divergent som jag tror att rätt få har missat. Den som till äventyrs inte har läst Divergent bör ta och göra det omedelbums. Nästa del är nämligen lika bra som den första och det är ju inte alltid man har möjlighet att säga så.

I den här boken håller samhället på att rasa ihop, Tris och Tobias försöker ta reda på varför och hindra det eller kanske mer styra det i rätt riktning. Slutet är lite oväntat och nu hoppas jag på en tredje del så att jag får veta hur det går. Och efter lite snabbt googlande så verkar den tredje delen snart vara här.

Jag gillar boken, dystopier är ju faktiskt väldigt trevliga att läsa, men stundtals blir den lite jobbig. Det här velandet mellan Tris och Tobias och att de inte bara kan prata med varandra stör mig. I och för sig är det ju det som till viss del för boken framåt men jag retar mig ändå på det. Jag hade gärna istället läst mer om till exempel Erudite och hur de tänkte där.

Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar