lördag 16 februari 2013

Rules of attraction

Av Simone Elkeles. Den här boken lästa jag först om hos Sincerely Johanna och när jag gjorde den svulstiga adlibris-beställningen så råkade den liksom hamna där. Jag valde den eftersom den enligt ovanstående skulle vara bäst men eftersom det är en serie så känns det lite som att jag vill ha den andra två delarna också, bara för att så att säga. Det är en bok av klassiskt amerikanskt snitt, badboy meets good girl. Och det kan ju vara precis vad man vill läsa om ibland och då är det här en bra bok för ändamålet.

Den är lättläst och en kandidat för inköpsönskelistan på jobbet. Om jag lånar ut den till kollegan Booksonmymind så kanske hon håller med mig? :-)

Jag tror dock att vi skulle kunna ha nytta av boktips som är på engelska och som kan tänkas passa alla de som inte har snöat in på high school-romantik. Någon som har ett tips eller två?

1 kommentar: