lördag 23 mars 2013

Familjen Kennedy

Av Lennart Pehrson. Det här var ett bokrea-fynd, jag hade inte alls tänkt mig att köpa den och hade inte läst om den innan. Men så verkade den rätt intressant i alla fall så den fick följa med i korgen.

Det börjar med JFK:s farfars far och hur han kom till till USA och sedan får man följa familjen ända till idag. Boken är väldigt intressant, jag hade ingen aning om systern som institutionaliserades eller att JFK själv var väldigt sjuk. Det är fascinerande att en person som satt så få år på presidentposten har lämnat  så stort avtryck i historien, så omvälvande var nu inte hans politik.

Efter att ha läst den här boken kan jag förstå äldre herrars vurm för biografier över äldre herrar. Jag tror att jag ska försöka mig på någon mer liknande bok, det kan ju visa sig vara lika intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar