måndag 11 mars 2013

Gryningstimmen

Av Tamara McKinley. Det här var ett bokrea-fynd, av någon anledning har jag på flera bokreor (?) fyndat McKinley och det har varit helt okej underhållning. Alltså tänkte jag att även den här är helt okej, jag tänkte fel. Faktiskt blev jag lite besviken även fast McKinley inte är någon av mina storfavoriter (det finns annan romance som jag tycker bättre om).

Min största invändning är att boken är seg, själva händelserna tar fart i slutet av boken. Det är lång transportsträcka fram till händelserna vilket jag tycker är synd, det finns saker som skulle kunna behandlas mer. Jag undrar även lite över barnuppfostran i Australien eftersom huvudpersonen vid ett tillfälle undrar över om inte systerdottern kanske hade mått bra av en örfil eller två under sin uppväxt. Det känns lite främmande tycker jag men det kanske är den allmänna synen på barnuppfostran i Australien.

Läs någon annan av McKinley tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Jag köpte också denna på bokrean, får hoppas att jag tycker bättre om den ;)

    SvaraRadera