tisdag 26 mars 2013

Mycket mer än så

Av Sarah Dessen. Det bästa med Sarah Dessens böcker är omslagen! Skämt å sido så tycker jag att det är väldigt fina och läsinspirerande. Oavsett vilken version av dem det är så känner jag ändå att jag vill läsa. Alltså förväntar jag mig alltid en bra bok där man känner sommarlovet och sanden mellan tårna. Inte för att alla nu utspelar sig på en strand men ni förstår hur jag menar.

Den här boken är inget som får mig att ändra mina förväntningar på Dessens böcker. Den är riktigt bra. Auden ska bo hos sin pappa under sommarlovet och lär under tiden där känna sin styvmamma, sin nya lillasyster, Eli och ett gäng tjejer. Till viss del följer den ju mönstret men jag tycker att boken har ett stort djup med massor av saker att fundera på.

Särskilt retar jag mig på pappan som bara gör det han vill och inget annat. Det är ett tecken på att boken är välskriven, att författaren får mig att tycka så alltså. Styvmamman börjar som en person med rosa fluff innanför pannbenet men skenet bedrar vilket är väldigt trevligt. En helt klart läsvärd bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar