torsdag 11 april 2013

Baristas

Av Denise Rudberg. Jag läste snabbt på bokhora att de ansåg att Rudberg skriver bättre ungdomsböcker än vuxenböcker och det måste jag säga att jag håller med om. Jag har tidigare läst Väninnan och höll på att avlida så jag var lite tveksam till Baristas. Men eftersom vi fyndade den till jobbet på bokrean så bestämde jag mig för att ge den en chans.

Den visade sig absolut vara värd den chansen. Att det är tre killar i huvudrollerna tycker jag är trevligt eftersom jag av någon anledning ofta läser ungdomsböcker som har tjejer som huvudpersoner. Förhoppningsvis kan jag få en och annan kille att läsa den här boken, jag kommer att tipsa om den i alla fall.

Jag gillar hela den här grejen men kaffet, det är liksom så oväntat. Ungdomsbok i kaffemiljö, månne om förlaget direkt kände att det här är en hit eller om de utsattes för kraftiga övertalningsförsök? Killarnas liv vävs ihop på ett snyggt och inte alltid så självklart sätt, de går på olika skolor men har alla någon slags icke uppenbar koppling till någon av de andra. Sådant gillar jag. Eftersom jag är nyfiken så måste jag gå och låna del två på bibblan för att få läsa om hur det går. Läs du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar