söndag 21 april 2013

City of Bones

Av Cassandra Clare. Det känns som att jag min vana trogen är sist ut med att läsa den här boken. Jag har tänkt beställa den ungefär en miljon gånger men plånboken har alltid lutat till någon annan boks fördel. Men nu blev det av tidigare i vinter, jag borde ha beställt den tidigare eller i alla fall gjort en beställning med fler delar än bara den första.

Jag gillar den här boken för att det är en spännande ungdomsbok som inte jättetydligt riktar sig till en målgrupp. Visserligen kan det bara bröstet på framsidan vilseleda en del men det är ingen rosafluffig tydligt riktad till tjejer-bok. Det kan visserligen vara så att den är riktad mot tjejer men precis som Hungerspelen så kan alla sorter tycka om den.

Allt är inte heller uppenbart och slutet känns oväntat och klart bäddat för en nästa del. Särskilt gillar jag det som pågår och sedan avslöjas mellan Clary och Jace. Jag känner på mig att det kommer att komma fler sådana twister och det ser jag fram emot. Så nu måste jag alltså beställa den andra delen men först får jag nog ge mig till tåls och hinna fylla år :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar